fbpx

Planujesz zakup używanego kampera? A może właśnie przygotowujesz się do wyruszenia w długo wyczekiwaną podróż własnym samochodem kempingowym? W obu przypadkach niezbędny będzie porządny przegląd pojazdu. Dzięki niemu unikniesz niespodziewanych awarii na drodze, które mogą popsuć nawet najlepsze wakacyjne plany. Sprawdź, które z elementów kamperów lubią psuć się najczęściej!

Awaria akumulatora

Częste rozładowywanie akumulatora do zera może obniżyć jego żywotność. Negatywnie na jego kondycję wpływa też zawilgocenie czy skrajne temperatury – zarówno te wysokie, jak i niskie, na które narażeni są miłośnicy zimowego caravaningu. Nagła usterka akumulatora rozruchowego może przysporzyć nam kłopotów podczas odpalania kampera. Awaria akumulatora użytkowego odetnie nam z kolei dostęp do urządzeń pokładowych. Całkowita utrata źródła energii to jeden z czarniejszych scenariuszy dla właścicieli samochodów kempingowych. Na szczęście – można się przed nim uchronić, wyposażając pojazd w dwa niezależne od siebie akumulatory.

Usterka klimatyzacji

Nieszczelność systemu, skorodowana chłodnica, zepsute zawory czy rozwój grzybów to jedne z głównych przyczyn problemów z klimatyzacją. Szczególnie problematyczna może okazać się usterka kompresora. Nie tylko pod względem kosztów – wymaga ona bowiem otwarcia całego okładu i wykonania jego szczegółowego serwisu. To z kolei sprawia, że wakacje zamiast na plaży spędzimy w warsztacie samochodowym.

Problemy z hamulcami

Właścicielom kamperów nie są obce również problemy z układem hamulcowym. Ich pojawienie się  obniża nie tylko komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo podróży. Groźnymi objawami są drgania występujące podczas hamowania czy ściąganie pojazdu na jedną ze stron jezdni. Wszystkiemu winne mogą być przede wszystkim zużyte klocki, skorodowane tarcze, wyciekający płyn czy uszkodzony zacisk hamulcowy.

 

Pozostaw odpowiedź